مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 12:402023-07-04پزشكي

میزان باروری در استان بوشهر کاهش یافته است


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از کاهش میزان ولادت در استان خبر داد و گفت: میزان باروری در استان بوشهر کاهش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، دکتر قاسم برجویی فرد صبح سه شنبه در نشست جوانی جمعیت اظهار داشت: متأسفانه سال به سال با کاهش موالید روبرو هستیم؛ به طوری که اگر به بیمارستان ها مراجعه شاید روزانه فقط دو بچه متولد شده باشد.

وی با بیان اینکه ما در نرخ رشد جمعیت با یک سقوط آزاد مواجه شدیم گفت: کاهشی که ما در نرخ رشد جمعیت در دو دهه داشتیم بی سابقه بوده است، این در حالی است که این کاهش را اروپا در 150 سال تجربه کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تأکید کرد: اولین برنامه تنظیم خانواده در ایران از سال 1340 شروع شد، ولی بعد از انقلاب اسلامی دوباره در مسیر رشد قرار گرفتیم؛ بااین حال مجدداً برنامه تنظیم خانواده اجرا شد.

برجویی فرد با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت ما در منطقه در جایگاه بیست وپنجم قرار دارد گفت: گرچه مسائل اقتصادی در موضوع فرزند آوری تأثیرگذار است؛ ولی در صورت سالمندی جمعیت، هزینه های اقتصادی که بر جامعه وارد می شود بسیار بیشتر از آوردن فرزند است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: امیدواریم با اجرای قانون جوانی جمعیت در مسیر رشد قرار بگیریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان باروری در استان بوشهر کاهش یافته است

میزان باروری در استان بوشهر کاهش یافته است