مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 08:052023-07-06سياسي

فرهنگ غدیر باید در جهان گسترده شود


امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه فرهنگ غدیر باید در جهان گسترده شود، گفت: عید غدیر بالاترین عید اسلامی شیعیان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در گردهمایی سادات به مناسبت عید غدیر با اشاره به اینکه اهمیت مسئله غدیر از اربعین و عاشور بالاتر است، گفت: فرهنگ غدیر در جهان باید گسترده شود.

اظهار کرد: اهمیت عید غدیر در آیه 67 سوره مائده مشخص می شود که چه طور خداوند متعال اهمیت عید غدیر را بیان می کند که می فرمایند: پیغمبر آنچه که اطراف پروردگار به شما ابلاغ شده به مردم بگو، به مردم برسان و اگر این کار انجام ندید رسالت خداوند را انجام ندادید.

وی تصریح کرد: پیغمبر اکرم 13 سال در مکه تلاش کردند، سخت ترین شرایط را گذراندند، سه سال در محاصره اقتصادی مطلق بودن، امنیت جانی نداشتند، غذای خوردن هم نداشتند، اهمیت غدیر آن قدر بالاست که اگر پیامبر جانشین انتخاب نکند تمام 23 سال تلاش به هدر می رود.

وی گفت: عده ای مسئله غدیر و جانشینی حضرت علی (ع) را نادیده گرفتند، پذیرش این مسئله برای خیلی ها سخت بود، ما هیچ واقعی در تاریخ نداریم که حدود 120 هزار شاهد داشته باشد ولی طرف نتواند از حق خودش دفاع کند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار افزود: وقتی ما می گویم شیعه هستیم، یعنی تمام رفتار و گفتار و حرکت ما طوری باشد که اگر کسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ غدیر باید در جهان گسترده شود

فرهنگ غدیر باید در جهان گسترده شود