مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 06:402023-07-12پزشكي

بوشهری ها مراقب بیماری های قلبی و عروقی باشند


کارشناس مسؤول توسعه شبکه مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: مرگ ومیر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی نسبت به سال قبل افزایش داشته که مردم باید مراقب باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس استان بوشهر، معصومه کدخدایی کارشناس مسؤول توسعه شبکه مرکز بهداشت شهرستان بوشهر شامگاه گذشته در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بررسی های آماری مربوط به سال 1401 نشان می دهد مرگ ومیر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی نسبت به سال قبل افزایش داشته و رتبه نخست علل مرگ در شهرستان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: آمارهای سال 1401 گویای این است که سرطان ها و تومورها با 14 درصد عامل دوم مرگ ومیر و حوادث غیر عمد شامل ترافیکی و غیر ترافیکی با 9 درصد، سومین علت مرگ ومیر شهرستان هستند؛ در همین رابطه مرگ ناشی از بیماری های دستگاه تنفسی با 4.

7 درصد عامل چهارم و بیماری های عفونی و انگلی با 4.

3 درصد موارد فوت در رتبه پنجم علل مرگ ومیر بوشهری ها است.

کدخدایی عنوان کرد: در دسته بندی مرگ ناشی از سرطان ها در سنوات اخیر، سرطان های ریه و پستان بیشترین علت مرگ را به خود اختصاص داده اند.

کارشناس مسؤول توسعه شبکه مرکز بهداشت شهرستان بوشهر با اشاره به برنامه ارزیابی میزان خطر ده سال سکته های قلبی و مغزی توضیح داد: به منظور اجرای این برنامه، مرکز بهداشت شهرستان بوشهر در سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بوشهری ها مراقب بیماری های قلبی و عروقی باشند

بوشهری ها مراقب بیماری های قلبی و عروقی باشند