مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 11:152023-07-15اقتصادي

پیش بینی برداشت یک میلیون تن گندم در کردستان


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان گفت: تاکنون 117 هزار تن گندم از کشاورزان کردستانی خریداری شده و پیش بینی می شود برداشت این محصول به یک میلیون تن برسد.

- محمد صالح احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان کردستانی از چند روز گذشته آغاز شده و این روند با افزایش برداشت محصول در سراسر استان همچنان تداوم دارد.

وی افزود: تاکنون 117 هزار تن گندم از کشاورزان کردستانی خریداری شده و این روند تا دو ماه آینده ادامه خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته و با توجه به بارش مناسب و اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان جهاد کشاورزی، میزان خرید تضمینی گندم به حدود یک میلیون تن خواهد رسید.

احمدی افزود: در حال حاضر 82 مرکز خرید گندم شامل مراکز سازمان تعاون روستایی، کارخانجات آرد و سیلوها از گندمکاران، گندم تحویل می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: 2 هزار و 500 دستگاه کمباین، دروگر بومی و مهاجر کار برداشت از 590 هزار هکتار گندم، 50 هزار هکتار جو و 2 هزار هکتار کلزا را در استان انجام می دهند.

احمدی تصریح کرد: مبلغ گندم خریداری شده از کشاورزان و گندم کاران از قرار کیلویی 15 هزار تومان است و انتظار می رود کشاورزان به بهانه شایعات بی اساس گندم برداش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت یک میلیون تن گندم در کردستان

پیش بینی برداشت یک میلیون تن گندم در کردستان