مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 12:572023-07-12اقتصادي

تخصیص اعتبار2 میلیارد و 500 میلیون ریالی به مرمت کارخانه پنبه جاجرم


سرپرست معاونت میراث فرهنگی خراسان شمالی از جذب 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای مرمت و ساماندهی بنای کارخانه پنبه در شهرستان جاجرم خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز محمدرضا قهرمانیان، سرپرست معاونت میراث فرهنگی خراسان شمالی در گفت وگو با رسانه ها اظهارکرد: با پیگیری صورت گرفته در خصوص ساماندهی و حفاظت اضطراری آثاری که در معرض خطر هستند 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی برای مرمت و ساماندهی کارخانه پنبه جاجرم جذب شد.

وی با تأکید بر اینکه میراث صنعتی هر منطقه بیانگر فصلی از تاریخ صنعت آن مرزوبوم است، گفت: از جمله صنایعی که در بسیاری از مناطق به عنوان میراث صنعتی و جهانی شناخته شده، تجهیزات و تأسیسات کارخانه های پنبه هستند که در گوشه وکنار کشور با رونق کشت پنبه ساخته شده اند.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی خراسان شمالی افزود: کارخانه پنبه جاجرم یکی از اولین نمونه های کارخانه پنبه در کشور است که تاکنون ساخته شده است که حجم بسیار بالای پنبه تولید در منطقه را فراوری و به بخش های دیگر کشور صادر می کرد.

وی تصریح کرد: باتوجه به گذشت تقریباً یک سده از ساخت اثر، بنا هنوز استوار و پابرجا است که نمادی از دوران آغار میراث صنعتی در کشور است که با انجام نماسازی داخل و محوطه سازی فضای بیرونی می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص اعتبار2 میلیارد و 500 میلیون ریالی به مرمت کارخانه پنبه جاجرم

تخصیص اعتبار2 میلیارد و 500 میلیون ریالی به مرمت کارخانه پنبه جاجرم