مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 16:102023-06-26اقتصادي

گسترش عرصه های بیابانی با کاهش سطح مراتع کشور


رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: طرح مدیریت جامع آبخیزداری تضمینی برای امنیت زیستی، غذایی و ملی است زیرا هر چه از سطح مراتع کاسته شود به عرصه های بیابانی کشور افزوده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، همایش مدیریت جامع حوزه های آبخیز، حکمرانی منابع طبیعی و توسعه پایدار در محل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار شد.

عباسعلی نوبخت، رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: بین 135 تا 137 هکتار از 165 میلیون هکتار خاک کشور مربوط به منابع طبیعی است.

در حفظ سلامت حوزه های آبخیز نباید فقط مسائل اکولوژیک را دید مدیریت منابع طبیعی با 3 فاکتور اکولوژیک، اقتصادی و اجتماعی امکان پذیر است.

وی افزود: 90 میلیون هکتار از منابع آبخیزداری کشور بدون رسیدگی باقی مانده و از این مقدار برای 18 تا 19 میلیون هکتار طرح آماده اجرا داریم که باید در طول برنامه هفتم و هشتم به اتمام برسد.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به ارزش های بازاری و غیربازاری آبخیزداری در کشور اشاره کرد و گفت: به ازای یک واحد هزینه و اعتبار در حوزه آبخیزداری، 4.

4 تا 4.

7 سود به طبیعت باز می گردد.

وی درباره سرعت گسترش بیابان در کشور گفت: سرعت گسترش بیابان در ایران 3 برابر فعالیت هایی است که در بخش مقابله با بیابان زایی انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش عرصه های بیابانی با کاهش سطح مراتع کشور

گسترش عرصه های بیابانی با کاهش سطح مراتع کشور