مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 06:502023-07-08فرهنگي

آیین باران خواهی در «هل هله کوسه»/ نمایش یا تئاتر مساله این است؟


علی قاضی کارگردان نمایش خیابانی «هله هله کوسه» که از مسجد سلیمان در جشنواره نمایش عروسکی شرکت کرده، معتقد است نسبت به پژوهش در حوزه نمایش آیینی کم کاری کرده ایم.

- علی قاضی کارگردان نمایش خیابانی هله هله کوسه که از مسجد سلیمان در جشنواره نمایش عروسکی شرکت کرده، معتقد است نسبت به پژوهش در حوزه نمایش آیینی کم کاری کرده ایم.

علی قاضی که با نمایش هله هله کوسه از مسجد سلیمان در نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران - مبارک حضور دارد و در بخش فضای باز سه نوبت به اجرا پرداخته است درباره داستان این نمایش به خبرنگار مهر گفت: نمایش هله هله کوسه جزو نمایش های آیینی باران خواهی در ایل بختیاری است.

از آنجایی که خودم بختیاری تبار هستم و آیین ها برگرفته شده از اقلیم هر قومی است، من هم از این قاعده مستثنا نیستم و از نزدیک آن ها را دیده و شنیده ام و در موردشان تحقیقات میدانی انجام داده ام.

وی به تکنیک استفاده شده در نمایش اشاره کرد و افزود: از ماسک های غول پیکر با لباس های کامل بختیاری استفاده کردیم و تعدادی عروسک اسب هم در کار هستند که ترکیبی محسوب می شوند و نامی نمی توانم برای آن ها بگذارم.

این هنرمند در پاسخ به اینکه نمایش آیین ها و آداب و رسوم تا چه اندازه با خلاقیت همراه هستند، اظهار کرد: من در جشنواره های مختلف با کارهای آیین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین باران خواهی در «هل هله کوسه»/ نمایش یا تئاتر مساله این است؟

آیین باران خواهی در «هل هله کوسه»/ نمایش یا تئاتر مساله این است؟