مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 09:402023-07-06پزشكي

ابتلای 700 نفر بیمار به تب مالت در استان یزد


معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: بیش از 800 نوع بیماری مشترک بین انسان و حیوان وجود دارد که خطر شیوع این بیماری ها بالاست.

-  مسعود شریفی، معاون فنی مرکز بهداشت یزد، در گفت وگو با خبرنگار فارس از یزد، با بیان این که از جمله مهمترین بیماری های مشترک بین انسان و حیوان می توان به بیماری تب مالت، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تب مالت و هاری اشاره و اظهار کرد: بیماری تب مالت از مهمترین بیماری هایی است که سال گذشته بیش از 700 نفر در استان به آن مبتلا شدند.

وی مهمترین راه جلوگیری از ابتلا به این بیماری را پیشگیری عنوان کرد و بیان داشت: مصرف شیر خام آلوده، فرآورده های لبنی تهیه شده از شیر خام یا شیری که به خوبی جوشیده نشده مخصوصا پنیر محلی، خامه و سرشیر و.

از مهمترین راه انتقال به شمار می آید.

دکتر مینوسپهر، رییس گروه مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان هم گفت: تب کریمه کنگو یکی از مهم ترین بیماری های ویروسی است که احتمال شیوع آن با آغاز فصل گرما افزایش می یابد.

  وی افزود: این بیماری که در اثر تماس با خون انسان و یا حیوان آلوده و همچنین از طریق گزش کنه هیالوما به انسان منتقل می شود، از سال 1378 به بعد در ایران رشد فزاینده ای داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلای 700 نفر بیمار به تب مالت در استان یزد

ابتلای 700 نفر بیمار به تب مالت در استان یزد