مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 14:462023-06-24سياسي

صدور 400 هزار ساعت حکم خدمات عمومی جایگزین مجازات حبس در همدان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا عدالتخواه ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سند تحول قضایی تدوین شده و مقام معظم رهبری بر اجرای این سند تاکید دارند اظهار کرد: توسعه شیوه های جدید جایگزین رسیدگی قضایی هدف است چراکه بزرگترین و کوچکترین اختلافات به دستگاه قضا ختم می شود که حجم بالایی پرونده را در پی دارد.

وی با بیان اینکه کمیته معتذرین سال 98 وارد مفاهیم حقوقی شده و به تأسی از همدان در کشور اجرا شده است افزود: این کمیته در سطوح مختلف پلیس، زندان و دادگستری برنامه دارد و در حال اجراست.

رییس کل دادگستری استان همدان گفت: از ابتدای شروع این طرح تاکنون 30 هزار مجرم نسبت به شاکی اعلام عذرخواهی کرده همچنین از این تعداد 17 هزار نفر گذشت صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه به برکت کمیته معتذرین 100 میلیارد تومان در دادگستری با جنبه خصوصی مردم به همدیگر بخشش کردند اضافه کرد: 50 میلیارد تومان جزای نقدی نیز باید وصول می شد که نشده است.

عدالتخواه با بیان اینکه آثار اجتماعی این طرح بسیار بالاست یادآور شد: به دنبال عدالت ترمیمی معنوی هستیم که با این طرح و با عذرخواهی محقق می شود.

وی در بخش دیگر با تاکید بر اینکه دستگاه قضا در مباحثی چون معفوین، صلح و سازش و اتقان آرا رتبه اول کشوری را کسب کرده است گفت: این موارد به رضایتمندی مرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور 400 هزار ساعت حکم خدمات عمومی جایگزین مجازات حبس در همدان

صدور 400 هزار ساعت حکم خدمات عمومی جایگزین مجازات حبس در همدان