مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 17:402023-07-06سياسي

مسجدمحوری و وحدت از اصول مهم جامعه پردازی اسلامی است


مسجدمحوری و وحدت از اصول مهم جامعه پردازی اسلامی است و باید این الگو منطبق با سیره رسول(ص) باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، حجت الاسلام محلاتی، معاون راهبری بنیاد هدایت در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان زنجان اظهار کرد: مقام معظم رهبری 40 سال دوم انقلاب را حرکت به سوی خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی ترسیم کردند و اشاره کردند حرکت تمدنی این تمدن نوین اسلامی هدف نیست بلکه مقدمه ای برای هدف بالاتر یعنی ظهور حضرت ولی عصر(عج) است.

معاون راهبردی بنیاد هدایت انتظار فرج را یکی از مقوله های مهم پایبندی مکتب تشیع و افضل اعمال خواند و گفت: اگر بخواهیم این انتظار فرج را تعبیر کنیم و برای ان برنامه دقیق عملیاتی تنظیم کنیم، باید به سمت تمدن سازی برویم.

وی با اشاره به اینکه در کلمات و بیانات مقام معظم رهبری ابعاد و خصوصیات تمدن اسلامی بازگو شده است، ابراز کرد: جامعه پردازی مقدمه ای برای تحقق تمدن اسلامی است و جامعه پردازی اسلامی باید نکاتی را از تاریخ اسلام دریاغت کرد.

محلاتی با اشاره به اینکه در تاریخ اسلام رسول خدا(ص) بعد از تشکیل حکومت، اولین اقدامی که پس از هجرت انجام دادند، تأسیس مسجد بود، بیان کرد: دومین اتفاق مهم اجتماعی که پیامبر اسلام (ص) رقم می زند ایجاد عقد و اخوت بین مسلمانان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسجدمحوری و وحدت از اصول مهم جامعه پردازی اسلامی است

مسجدمحوری و وحدت از اصول مهم جامعه پردازی اسلامی است