مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 17:002023-07-06سياسي

با مفهوم خصوصی سازی فضاهای عمومی روبه رو هستیم


 فضای عمومی به عنوان فضایی که مردم در آن تعاملات اجتماعی انجام دهند، ایجاد نمی شود بلکه به سمت خصوصی شدن در حال حرکت است.

- ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس شهرسازی گفت: فضای عمومی به عنوان فضایی که مردم در آن تعاملات اجتماعی انجام دهند، ایجاد نمی شود بلکه به سمت خصوصی شدن در حال حرکت است.

محمود نقوی، شامگاه 14 تیر ماه، در نشستی با عنوان حضورپذیری فضاهای عمومی شهری، بررسی ابعاد استفاده رستوران ها و کافه ها از فضای پیاده روها که در پژوهشکده نوین شهر معنوی ثامن برگزار شد، نسبت به مطرح شدن مساله مربوط به روایاتی که در خصوص غذا خوردن در فضاهای عمومی آمده، گفت: می توان عمیق تر نسبت به این بحث پرداخت.

به نظر من این قضیه برای شورای شهر اهمیت زیادی ندارد و این سوال را ایجاد می کند که چرا در شرایطی که این همه مسائل و مشکلاتی که شهر ما دارد و با آن مواجهیم، ناگهان روی چنین مسئله ای دست گذاشته ایم و صحبت می کنیم؛ این خود آن منظر سیاسی بحث است.

وی ادامه داد: سیاست به این معنا که با منافع طبقات مختلف گره خورده است؛ اینکه طبقه ای که قدرت بیشتر و رسانه بیشتری در اختیار دارد بیاید و موضوعی را که شاید درصد کمی از مردم درگیر آن هستند و اثرگذاری آنچنانی نیز ندارد تبدیل به مسئله اول ما کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با مفهوم خصوصی سازی فضاهای عمومی روبه رو هستیم

با مفهوم خصوصی سازی فضاهای عمومی روبه رو هستیم