مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 13:452023-07-15پزشكي

تامین شفافیت پژوهشی در سامانه ملی اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: تمامی طرح نامه ها در سامانه ملی اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی ثبت شده و قابل رویت برای تمامی افراد از جمله پژوهشگران داخل و خارج کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی ضمن بیان این مطلب و با اشاره به فرایند اخلاقی انجام مطالعات که شامل طرح ها تحقیقاتی و پایان نامه ها می شود اظهار داشت: تمامی طرح نامه های پژوهشی و پایان نامه ها پس از تایید علمی توسط یک مرجع علمی صلاحیت دار و اخذ مصوبه شورای پژوهشی جهت بررسی و اخذ تاییدیه و شناسه اخلاق به کارگروه یا کمیته اخلاق در پژوهش که اعتبار آن توسط کارگروه وزارتی اخلاق در پژوهش تایید شده است، ارسال می شود.

وی افزود: برای هر طرح نامه پیشنهاد شده، مصوبه و شناسه اخلاق، از طریق سامانه ملی اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی صادر می شود.

پناهی با بیان اینکه حتی سردبیران مجلات علمی نیز موظف به بررسی شناسه اخلاق مقالات هستند، تصریح کرد: سردبیران مجلات کشور موظف هستند تا شناسه اخلاق در پژوهش را حین پذیرش مقاله از نویسندگان جهت بررسی دریافت کنند و این موضوع منطبق بر قواعد بین المللی چاپ اخلاقی بررسی مقالات پژوهشی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین شفافیت پژوهشی در سامانه ملی اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی

تامین شفافیت پژوهشی در سامانه ملی اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی