موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - بازنشستگان تأمين اجتماعي - افزايش حقوق بازنشستگان - تأمين اجتماعي - باشگاه پرسپوليس - انتخابات رياست جمهوري - كانو اسپرينت - رييس كميسيون قضايي - يارانه آبان ماه - تراز گاز منفي - رييس شوراي شهر تهران - انتخابات رييس جمهوري - محمدابراهيم لاريجاني - امريه سربازي قوه قضاييه - برند لنو - طنز مهران مديري - يونس آباد - حوادث معدني - پمپ دنده اي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 13:402023-07-10فناوري

کودک آزاری مدرن در فضای مجازی/ به حقوق کودکان احترام بگذاریم


حضور زودهنگام، اجباری و فعالیت در فضای مجازی که همه ی امور در آن برای سال ها ثبت خواهد شد و باقی خواهد ماند، آسیب هایی را برای کودکان در پی خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فضای مجازی به عنوان یکی از جلوه های زندگی مدرن اگرچه آسایش و راحتی بیشتری در ارتباطات جهانی ایجاد کرده؛ با این حال مدت هاست نوعی دیگر از کودک آزاری را برای کودکان به ارمغان آورده است.

با گسترش فضای مجازی در جامعه امروز، ما شاهد ایجاد دسته ای از کودکان هستیم که به واسطه تجارت در فضای مجازی و نمایش تبلیغات در اینترنت به عنوان ابزاری برای کسب درآمد در این محیط شده اند.

این دسته از کودکان، کودکان کار مدرنی هستند که اگرچه مشاغل سخت و طاقت فرسا ندارند باز هم برای رضایت صاحبان کسب وکارهای مدرن و در بیشتر موارد همراه با تحمیل والدینشان اقداماتی را انجام می دهند.

این دسته از کودکان اگرچه در کارگاه های زیرزمینی بیگاری نمی کنند؛ باز هم خواسته یا ناخواسته وارد بازی اقتصادی بزرگترها می شوند؛ کمتر کودکی می کنند و تجربیاتی را کسب می کنند که در آینده و بزرگسالی ممکن است برای آنها مشکل ساز شود.

محمدمهدی سیدناصری، مدرس دانشگاه و پژوهشگر حقوق بین الملل کودکان و نویسنده و مترجم کتاب هایی همچون: آموزش حقوق و فرهنگ شهروندی به کودکان در یادداشتی اختصاصی به خبرگزاری مه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودک آزاری مدرن در فضای مجازی/ به حقوق کودکان احترام بگذاریم

کودک آزاری مدرن در فضای مجازی/ به حقوق کودکان احترام بگذاریم