مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 12:452023-07-12بين الملل

سه سکته یک عادی سازی


سعودی ها شکست خوردند و عادی سازی روابط دیپلماتیک با ایران تنها پوششی برای این شکست است.

با این وجود مساله صرفا به بحث موازنه محدود نمی شود و پای یک عنصر تعیین کننده تر در میان است و آن فقدان اعتمادسازی در روابط تهران و ریاض به عنوان یک فرآیند مهم است.

- پیش از انتشار این خبر، میدان گازی آرش و اختلافات بر سر آن بین ایران، کویت و عربستان حاشیه ها و حساسیت هایی را در روابط احیا شده و نوپای تهران و ریاض به وجود آورده بود.

اختلافات این سه کشور بر سر میزان سهم حفاری و تحدید مرزهای دریایی باعث شده تا برخی رسانه ها چگونگی حل و فصل این مناقشه گازی را آزمونی بزرگ برای تنش زدایی جمهوری اسلامی و پادشاهی سعودی بدانند.

المانیتور روز دوشنبه در تحلیلی نوشت: اختلاف بر سر میدان گازی آرش در خلیج فارس بر بهبود روابط بین عربستان سعودی و ایران تاثیر می گذارد و برنامه های توسعه گاز هر دو کشور و همچنین کویت را پیچیده می کند.

المانیتور در بخشی از این گزارش به نقل از کارشناسان خود نوشت: این اختلاف یادآور این است که نقاط مشخصی از اختلاف همچنان به صورت زنده باقی می مانند.

   باید دید واقعیت کنونی روابط مستقیم بین تهران و ریاض چگونه و تا چه حد ممکن است منجر به پیشرفت ملموس در این گونه موارد فردی شود که در گذشته حل وفصل مسائل را به چالش کشیده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه سکته یک عادی سازی

سه سکته یک عادی سازی