مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 13:502023-07-20پزشكي

ادعای 30 هزار پرستار بیکار کذب است


وزارت بهداشت، ادعای 30 هزار پرستار بیکار در کشور که رییس کل سازمان نظام پرستاری آن را اعلام کرده است، تکذیب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در توضیحاتی نسبت به ادعای محمد میرزابیگی رییس کل سازمان نظام پرستاری، در مورد آمار پرستاران بیکار در کشور، اعلام کرد: بخش عمده ای از شاخص های کیفیت مراقبت های بهداشتی و درمانی در همه کشورهای جهان وابسته به مراقبتهای پرستاری است.

بنابراین و با این نگاه کیفیت گرا، تقریباً تمامی کشورهای پیشرفته دنیا به افزایش تربیت و جذب پرستار نیاز دارند؛ به طوری که تخمین زده می شود هم اکنون بیش از 6 میلیون کمبود پرستار در دنیا وجود داشته باشد.

با وجود این در کشور ما به دلیل گسترش مراکز آموزش پرستاری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بخش دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی هر ساله با هدف تأمین نیروی انسانی رشد مناسب و پایداری صورت گرفته و در حال حاضر مراکز آموزشی پرستاری مطابق با استانداردهای بین المللی به تربیت نیروی انسانی در این حوزه اهتمام دارند.

با این حال به تبع نیاز، توسعه مراکز درمانی و افزایش تخت های بیمارستانی در سال های اخیر نیاز به پرستار نیز افزایش یافته است که برنامه های وزارت بهداشت در تربیت دانشجو در رشته های گروه پرستاری و تربیت رده کمک پرستاری برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای 30 هزار پرستار بیکار کذب است

ادعای 30 هزار پرستار بیکار کذب است