مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 10:102023-06-28اجتماعي

پروژه پتروشیمی میانکاله؛ از کلنگ زنی تا توقف مجدد


درحالی که احداث پتروشیمی میانکاله اوایل سال گذشته به علت فقدان ارزیابی زیست محیطی متوقف شده بود اما ابتدای ماه جاری تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که حکایت از آغاز مجدد آن را داشت؛ - اقدامی که با واکنش سازمان حفاظت محیط زیست مواجه و در نهایت با پیگیری های صورت گرفته این پروژه روزگذشته (6 تیرماه) دوباره متوقف شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چند روزی است که پتروشیمی میانکاله دوباره خبرساز شده است.

تصاویر منتشر شده در شبکه های مجازی نشان دهنده فنس کشی در محدوده امیرآباد میانکاله است و با دیگر توجهات را به این ذخیره گاه زیست کره معطوف کرده است.

برای نخستین بار در اسفند 1400 بود که پروژه پتروشیمی میانکاله خبرساز شد؛ 20 اسفند کلنگ احداث کارخانه پتروشیمی در بهشهر استان مازندران و در نزدیکی میانکاله به زمین خورد.

ذخیره گاه زیست کره میانکاله در سال 1355 به تایید یونسکو رسیده است و هرگونه بهره برداری از این مناطق باید مطابق استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست باشد و در غیراین صورت از لیست ذخیره گاه های زیست کره دنیا حذف خواهد شد.

پروژه پتروشیمی میانکاله با انتقاد سازمان محیط زیست نیز مواجه شد و علی سلاجقه- رییس سازمان حفاظت محیط زیست- 25 اسفندماه در واکنش به آن گفته بود: احداث کارخانه پتروشیمی در شهرستان بهشهر که در چند کیلومتری منطقه میانکاله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه پتروشیمی میانکاله؛ از کلنگ زنی تا توقف مجدد

پروژه پتروشیمی میانکاله؛ از کلنگ زنی تا توقف مجدد