مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 08:302023-07-09اقتصادي

روایتی از چشمه علی دامغان/ پایان بلاتکلیفی یا آغاز ماجرای جدید


اختلاف در مورد بهره برداری و مدیریت مجموعه چشمه علی دامغان مدت ها است که سبب رها شدن این مجموعه گردشگری شده اما حالا مسئولان از رسیدن به یک توافق نهایی خبر می دهند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- محمد حسین عابدی: وقتی مجموعه تاریخی چشمه علی دامغان احداث شد تصور نمی شد که روزگاری جمع اضداد سو ءمدیریت سبب شود تا این مجموعه بلاتکلیف بین زمین و آسمان بماند، در واقع نه برای دولت باشد نه سرمایه گذار خصوصی و نه شهرداری و از سوی دیگر متعلق به هر سه هم باشد! این داستان روایت کوتاهی از همه آن چیزی است که در چشمه علی دامغان می گذرد.

مجموعه ای از مدیریت کم بازده دولتی، واگذاری نادرست، تعارض منافع و نقض قوانین، بروکراسی و در نهایت ضرری که شامل مردم دامغان می شود.

شرایط چشمه علی چشمه علی اما این روزها حال و روز خوبی ندارد.

حمیده کریمی کنشگر حوزه گردشگری شاید بهترین توصیف را از وضعیت کنونی چشمه علی به ما می دهد او می نویسد: چشمه علی دامغان که در فهرست آثار ملی قرار دارد و به عنوان منطقه نمونه گردشگری انتخاب شده است، بر اثر بی توجهی مسئولان و گردشگران، رو به نابودی می رود.

این محوطه تاریخی اکنون به محلی برای بازی کودکان و استخر آن به محلی برای شنا و متأسفانه شستن لباس توسط مسافران تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از چشمه علی دامغان/ پایان بلاتکلیفی یا آغاز ماجرای جدید

روایتی از چشمه علی دامغان/ پایان بلاتکلیفی یا آغاز ماجرای جدید