مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 10:562023-06-27حوادث

آزادی یک محکوم به قصاص نفس در کرج پس از 9 سال حبس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، حسین فاضلی هریکندی، رییس کل دادگستری استان البرز، در جمع اصحاب رسانه، از آزادی یک محکوم به قصاص پس از تحمل 9 سال حبس در کرج خبر داد و گفت: این فرد که تبعه کشور افغانستان است حدود 9 سال قبل مرتکب قتل یکی از هموطنان خود شده و پس از بازداشت و طی مراحل دادرسی به قصاص نفس محکوم شده بود.

رییس کل دادگستری استان البرز افزود: در این پرونده، با وجود اینکه جسد مقتول تحویل اولیای دم شده بود اما با توجه به عدم پیگیری خانواده مقتول، در این مدت فرد محکوم زندانی و در انتظار اجرای حکم بود.

وی با اشاره به اینکه همسر و سه فرزند این محکوم به دلیل بلاتکلیفی و زندانی بودن وی برای 9 سال شرایط نامساعدی را تحمل می کردند، یادآور شد: با پیشنهاد اداره کل زندان ها و پیگیری معاونت نظارت بر زندان و اجرای احکام دادگستری کل استان البرز، مکاتبه ای به منظور تعیین تکلیف محکوم همراه با مستندات و گزارش جامع تدوین و خطاب به معاونت قضایی قوه قضاییه انجام و در خصوص امکان آزادی با پرداخت دیه و تقسیط قسمتی از آن درخواست شد که با اخذ نظر موافق، اقدامات بعدی برای استفاده از ظرفیت خیرین به انجام رسید.

فاضلی هریکندی ضمن تقدیر از تلاش های انجام شده توسط اجرای احکام کیفری کرج؛ اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان و خیرین در به نت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادی یک محکوم به قصاص نفس در کرج پس از 9 سال حبس

آزادی یک محکوم به قصاص نفس در کرج پس از 9 سال حبس