مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 08:152023-06-22اقتصادي

پهلوگیری اولین فروند از نسل جدید کشتی تجاری روسی در بندر نوشهر


نخستین فروند از نسل جدید کشتی های جدید تجاری روسیه با نام نیکلای اورلو در بندر نوشهر پهلو گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نخستین فروند از نسل جدید کشتی های تجاری روسیه در بندر نوشهر پهلو گرفت که به اعتقاد کارشناسان نتیجه دیپلماسی اقتصادی دولت مردمی سیزدهم در حوزه روابط خارجی بوده که گام به گام به بار می نشیند و با ادامه این روند؛ آینده نوید بخشی را برای کشور و استان مازندران رقم خواهد زد.

‎ با کاهش سطح تراز آب دریای خزر و در پی آن کاهش ظرفیت بارگیری کشتی های تجاری در این دریا، کشور روسیه اقدام به طراحی و ساخت کشتی های نسل جدید کرده که نخستین فروند آن هفته گذشته در بندر نوشهر پهلو گرفت.

کشتی نیکلای اورلو (Nikolay Orlov) که کمتر از چهار ماه پیش ساخته شده بود؛ برای نخستین بار در بندر نوشهر پهلو گرفت؛ این کشتی با 140 متر طول و 17 متر عرض، قادر به حمل هشت هزار تن محموله غلات (حدود 2 برابر کشتی های فعال در دریای خزر) است.

کشتی نیکلای اورلو در نخستین سفر دریایی خود به بندر نوشهر از مبدأ بندر آستاراخان، حامل پنج هزار و 147 تن غلات بود در حالی که بسیاری از کشتی هایی که در دریای خزر تردد می کنند با همین میزان آبخور، حداکثر قادر به بارگیری بین سه هزار و تا سه هزار و 500 تن غلات هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پهلوگیری اولین فروند از نسل جدید کشتی تجاری روسی در بندر نوشهر

پهلوگیری اولین فروند از نسل جدید کشتی تجاری روسی در بندر نوشهر