مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 تیر 1402 ساعت 10:102023-06-30اقتصادي

تنها 11 درصد از اراضی کشور قابل کشت است


از 165 میلیون هکتار اراضی عرصه کشور، تنها حدود 11 درصد قابل کشت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، رضا افلاطونی، رییس سازمان امور اراضی کشور در قرارگاه صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی استان سمنان که در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: تنها 2 درصد از زمین و مساحت استان سمنان قابلیت کشاورزی دارد و این میراث گران بها باید برای آیندگان حفاظت شود.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که زمین کشاورزی و میراث خاک، تجدیدپذیر نیست و باید از این دارایی ارزشمند به خوبی نگهداری کنیم.

رییس سازمان امور اراضی کشور بیان کرد: سازمان امور اراضی کشور، بحث تأمین، تکمیل و تجهیز و توسعه زیرساخت ها را در کشور برعهده دارد.

افلاطونی گفت: بحث تثبیت مالکیت و صدور سند مالکیت برای اطمینان خاطر سرمایه گذاران امری ضروری است که در دولت سیزدهم این مهم با همت مضاعفی در حال انجام است.

وی بیان کرد: پایان رفع تداخلات در استان سمنان یکی از دستاوردهای ارزشمند است که در کشور نیز این مهم به 60 درصد رسیده و در حال تکمیل و نهایتاً منجر به صدور سند است.

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: از 165 میلیون هکتار اراضی عرصه کشور، تنها 18 میلیون هکتار یعنی حدود 11 درصد قابل کشت است و تنها پنج درصد از این میزان اراضی درجه یک و دو هستن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها 11 درصد از اراضی کشور قابل کشت است

تنها 11 درصد از اراضی کشور قابل کشت است