مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 11:052023-07-01اقتصادي

پیش بینی برداشت 280 هزار تن گندم در استان مرکزی


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از پیش بینی برداشت 280 هزار تن گندم در استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، علی صفری صبح امروز در حاشیه بازدید از اراضی کشاورزی استان اظهار کرد: 225 هزار هکتار از اراضی استان مرکزی به کشت گندم اختصاص یافته که از این میزان 180 هزار هکتار دیمزار و مابقی آبی است.

وی تصریح کرد: کار برداشت گندم از اراضی زیر کشت این محصول آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان کار برداشت 280 هزار تن گندم برداشت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی استان مرکزی با بیان اینکه میزان پیش بینی برداشت از مزارع  دیم 80 هزار تن است، گفت: سال گذشته 270 هزار تن گندم از سطح 180 هزار هکتار اراضی دیم و 45 هزار هکتار اراضی آبی برداشت شد.

صفری از فعالیت 30 مرکز خرید در شهرستان های مختلف استان خبر داد و گفت: کار خرید تضمینی گندم تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح جهش گندم در دیمزار ها بیان کرد: طرح جهش تولید یک اقدام اثرگذار برای استفاده از زمین های کم بازده و توسعه کشت دیم است که با همکاری ستاد اجرای فرمان امام خمینی(ره) و وزارت جهادکشاورزی در استان کلید خورده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تامین امنیت غذایی، ایجاد اشتغال پایدار کشاورزان، استفاده بهینه از آب سبز و صرفه جویی در استفاده از منابع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 280 هزار تن گندم در استان مرکزی

پیش بینی برداشت 280 هزار تن گندم در استان مرکزی