مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 14:402023-07-11اقتصادي

کود یارانه ای فقط به محصولات الگوی کشت تعلق می گیرد


مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از اختصاص کود یارانه ای به همه محصولاتی که از سوی جهاد کشاورزی استان در قالب الگوی کشت قرار گرفته اند، خبر داد.

- سیدصمد ضیایی در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با هف رفع نگرانی کشاورزان از تأمین کودهای کشاورزی مورد نیاز خود، علاوه بر چهار محصول اساسی گندم، جو، کلزا و چغندرقند به دیگر محصولاتی که زیر پوشش الگوی کشت در استان معرفی شده اند، کود یارانه ای تخصیص یافت.

ضیایی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع بیش از 24 هزار و 155 تُن انواع کود شامل ازته، فسفاته و پتاسه بین کشاورزان گلستانی توزیع شده، که 93 درصد آن در قالب الگوی کشت بوده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 23 هزار و 600 تُن انواع کود در انبارهای استان ذخیره شده که 30 درصد بیشتر از پارسال است، افزود: خوشبختانه با وجود اینکه در مقطع تابستانه هستیم و اوج تقاضا و مصرف برای کودهای یارانه ای است، کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: در استان گلستان بیش از 70 نوع محصول اعم از گندم، ذرت، سویا، سبزی و صیفی جات و.

کشت می شود که زمره محصولات الگوی کشت قرار می گیرند و علاوه بر آن برای کشت برنج خشکه کاری و برنجی که به وسیله اراضی نسق آبیاری می شود نیز کود یارانه ای تعلق می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کود یارانه ای فقط به محصولات الگوی کشت تعلق می گیرد

کود یارانه ای فقط به محصولات الگوی کشت تعلق می گیرد