مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 13:152023-07-05اقتصادي

لزوم فرهنگسازی استفاده از لبنیات صنعتی برای گسترش بهداشت


رییس اتحادیه کارخانجات لبنی گیلان گفت: دولت باید فرهنگ استفاده از لبنیات صنعتی را گسترش دهد، این در حالیست که در فروشگاه های لبنیات سنتی امکانات برای استرلیزه و استاندارد کردن شیر و فرآورده های آن وجود ندارد.

- ایسنا/گیلان رییس اتحادیه کارخانجات لبنی گیلان گفت: دولت باید فرهنگ استفاده از لبنیات صنعتی را گسترش دهد، این در حالیست که در فروشگاه های لبنیات سنتی امکانات برای استرلیزه و استاندارد کردن شیر و فرآورده های آن وجود ندارد.

ابراهیم آسایش در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه به دلیل افزایش قیمت لبنیات مصرف این محصولات در استان کاهش یافته است، اظهار کرد: گرانی لبنیات موجب می شود که فروش محصولات کارخانجات کم شود و در مجموع این امر اصلا به نفع واحدهای صنعتی لبنی استان نیست.

وی با اشاره به اینکه پوکی استخوان و اختلال در رشد کودکان از جمله مواردی است که در اثر کاهش مصرف لبنیات افزایش می یابد، افزود: هر چقدر مصرف لبنیات در استان کم شود، سلامت مردم بیش از گذشته مورد تهدید قرار می گیرد.

آسایش ادامه داد: برای رفع این معضل مکاتباتی نیز از سوی کارخانجات لبنی استان به تهران انجام شده است و از دولت خواسته ایم در این خصوص سوبسیدی را در نظر بگیرند تا مصرف لبنیات در جامعه کاهش نیابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم فرهنگسازی استفاده از لبنیات صنعتی برای گسترش بهداشت

لزوم فرهنگسازی استفاده از لبنیات صنعتی برای گسترش بهداشت