مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 23:062023-07-22اقتصادي

امسال 200 هزار تن پسته در کشور تولید می شود


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رفسنجان، حسین رضایی فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان روز شنبه در گردهمایی بررسی چالش های تغذیه ای درختان پسته در دانشگاه ولیعصر(عج) با حضور جمعی از باغداران اظهار کرد: راهی که برای توسعه باغات پسته در پیش گرفتیم باید بدانیم حداقل در 5 سال آینده دنیا به چه سمتی می رود و ما چه کاری انجام می دهیم و چقدر برنامه ریزی داریم.

 وی گفت: در کشاورزی پسته چند سالی است که با وجود تغییرات اقلیمی هرسال محصول تولید نمی شود و باید با راهکارهای علمی تولید آن را افزایش داد.

   رضایی بیان داشت: پیش بینی شده امسال در 28 استان پسته خیز کشور 200 هزار تن محصول برداشت شود که بیش از نیمی از آن در استان کرمان و شهرستان رفسنجان است.

 رضا رنجبرکریمی رییس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان نیز ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: اساس تشکیل این دانشگاه در راستای خدمت به جامعه کشاورزی و همراه کردن علم با عمل و استفاده از فناوری و علم در بحث کشاورزی است.

وی افزود: دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان از حدود سال 90 در کنار آموزش و پژوهش در عرصه فناوری نیز حضور پیدا کرده و جزو اولین های فناوری است.

 روح الله صابری رییس دانشکده کشاورزی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان هم عنوان داشت: چالشی که در زمینه کشاورزی در کشور ما وجود دارد، این اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال 200 هزار تن پسته در کشور تولید می شود

امسال 200 هزار تن پسته در کشور تولید می شود