مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 12:352023-07-10دانش

کنکور طبقاتی تر می شود؟


منصور کبکانیان، عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی از محرومیت تقریبی دهک های پایین درآمدی جامعه برای ورود به دانشگاه های برتر کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، این آمار حکایت از فرصت های نابرابر آموزشی، به حاشیه رفتن عدالت آموزشی و پررنگ شدن آموزش طبقاتی در کشور دارد؛ مؤلفه هایی که وجودشان برای رقم زدن جامعه ای با عمیق ترین شکاف طبقاتی و تضمین ادامه چرخه فقر در لایه های زیرین جامعه و تداوم چرخه رفاه و برخورداری در بالاترین طبقات درآمدی و اجتماعی نشان داده می شود.

کارشناسان در گفتگو با هم میهن درباره این آمار ها اعتقاد دارند این آمار ها نشان دهنده فقدان عدالت آموزشی در کشور و به دنبال آن بازتولید فقر در طبقات کم برخوردار و تداوم انباشت ثروت و رفاه در طبقات متمول است.

ثمره سیاهچاله محرومیت دهک های پایین درآمدی جامعه به دلیل حمایت در دولت های مختلف، تثبیت مردم در طبقات اجتماعی خود بدون توجه به توانایی، استعداد و ظرفیت های فردی آینده سازان است.

به این ترتیب جایگاه های بالای اجتماعی و مناصب و مدیریت های ارشد کشور به افرادی می رسد که نه لزوماً به دلیل شایستگی که به دلیل برخورداری از مواهب اجتماعی و اقتصادی بیشتر خانواده خود از درآمد و جایگاه اجتماعی بالاتری برخوردارند و برای رسیدن به این نقطه تلاش زیادی لازم نداشته اند و از طرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنکور طبقاتی تر می شود؟

کنکور طبقاتی تر می شود؟