مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 09:522023-07-11اقتصادي

کارشناس عراقی: بغداد باید آمریکا را برای آزادسازی گازبهای ایران متقاعد کند


یک کارشناس امور انرژی در عراق تاکید کرد که دولت بغداد باید از طریق دیپلماتیک، آمریکا را برای آزادسازی گاز بهای ایران که در بانک تجارت عراق بلوکه شده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، با کاهش تولید برق عراق در نتیجه کاهش گاز وارداتی از ایران، یک کارشناس انرژی در عراق راه حل مشکل برق عراق را دیپلماتیک توصیف کرد.

نبیل المرسومی شامگاه دوشنبه در گفت وگو با برنامه ای از کانال ماهواره ای الفرات عراق گفت: امروز ثمره سیاست های نادرست اقتصادی و انرژی را درو می کنیم، چگونه یک کشور که وابسته به واردات گاز یا سوخت است و تولید کافی سوخت برای پاسخگویی به نیازهای نیروگاه ها ندارد، نیروگاه می سازد؟ وی با اشاره به اینکه ایران کمبود سوخت نیروگاه های عراقی را طی سال های گذشته جبران کرده است، گفت: روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز از ایران به عراق می رسد و از آنجا که نیاز عراق به گاز روز افزون است، ما به سوخت بیش تر وارداتی هم نیاز داریم.

این کارشناس عراقی تصریح کرد: تا به امروز اوج ظرفیت تولید وزارت برق عراق به 26 هزار مگاوات می رسد در حالی که نیاز عراق دستکم 36 هزار مگاوات است و از همین رو بخصوص در دو ماه جولای و آگوست با 10 هزار مگاوات کمبود انرژی روبه رو هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناس عراقی: بغداد باید آمریکا را برای آزادسازی گازبهای ایران متقاعد کند

کارشناس عراقی: بغداد باید آمریکا را برای آزادسازی گازبهای ایران متقاعد کند