مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 18:002023-07-12پزشكي

پژوهش محققان دانشگاه تهران درباره خواص ضدالتهابی یک نوع آنتی بیوتیک


نتایج مطالعه تازه ای در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران نشان می دهد که یک نوع آنتی بیوتیک تأییدشده از گروه آنتی بیوتیک های تتراسایکلین، علاوه بر کاربردهای ضدمیکروبی، - نتایج مطالعه تازه ای در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران نشان می دهد که یک نوع آنتی بیوتیک تأییدشده از گروه آنتی بیوتیک های تتراسایکلین، علاوه بر کاربردهای ضدمیکروبی، در کاهش التهاب نیز مؤثر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پژوهشی که به تازگی در قالب رساله دکتری باسم شحمانی و به راهنمایی دکتر علی رسولی، دانشیار گروه علوم زیستی مقایسه ای دانشکده دامپزشکی، مشاوره دکتر جلیل مهرزاد سلاکجانی، استاد گروه میکروبیولوژی و ایمونولوژی دانشکده دامپزشکی و دکتر سارا شکرپور، استادیار گروه پاتولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران انجام شده است، حاکی از خواص ضدالتهابی مینوسایکلین است.

دکتر علی رسولی درباره اهمیت این مطالعه، گفت: داروی مینوسایکلین یک داروی تأییدشده و جزو گروه آنتی بیوتیک های تتراسایکلین به شمار می رود که حدود 50 سال پیش، برای کاربردهای ضدمیکروبی وارد بازار شده است.

این دارو علاوه بر داشتن طیف اثر گسترده ضدمیکروبی، دارای خواص مطلوب فارماکوکینتیک مانند جذب سریع و نسبتاً کامل از راه خوراکی، نفوذ بسیار خوب در بافت ها و نیمه عمر طولانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهش محققان دانشگاه تهران درباره خواص ضدالتهابی یک نوع آنتی بیوتیک

پژوهش محققان دانشگاه تهران درباره خواص ضدالتهابی یک نوع آنتی بیوتیک