مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 14:152023-07-02پزشكي

افزایش 30 درصدی پرداختی به پزشکان طرحی در روستاها


معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تأمین مسکن و امکانات رفاهی برای پزشکان طرحی در مناطق روستایی گفت و افزود: پرداختی به پزشکان در روستاها نسبت به شهرها 25 تا 30 درصد بیشتر خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، حسین فرشیدی در برنامه روزنه رادیو گفت وگو درخصوص ساماندهی کاهش پرداختی از جیب مردم با طرح پزشک خانواده گفت: نظام سلامت در روستاها شامل خانه بهداشت و مراکز جامع سلامت و خدمات تخصصی در بیمارستانها است.

  وی افزود: افرادی که از خانه بهداشت به مراکز جامع سلامت ارجاع پیدا کنند یعنی از نظام پزشکی خانواده تبعیت کردند و کسانی که در این سیستم قرار می گیرند هزینه پرداختی آنها بابت بستری شدن در بیمارستان حدود 5 درصد می شود.

  معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان اینکه قرار است همین برنامه در شهرهای بالای 20 هزار نفر اجرایی شود اظهار کرد: ما در فاز نخست اجرای این برنامه، 58 شهر را گنجاندیم که 7 میلیون نفر جمعیت را شامل می شود.

  این مقام مسؤول اضافه کرد: در این برنامه، هر 1500 نفر به یک مراقب بهداشت وصل می شوند و مراقبان هم یک تیم شامل دو مراقب و یک پزشک را تشکیل می دهند که می توانند 30 هزار نفر جمعیت را پوشش دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 30 درصدی پرداختی به پزشکان طرحی در روستاها

افزایش 30 درصدی پرداختی به پزشکان طرحی در روستاها