مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 15:352023-07-05پزشكي

ورود زالو به دستگاه گوارش یک کودک به دلیل نوشیدن آب چشمه در مشهد


رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از درمان یک کودک 10 ساله که با علائم خونریزی دستگاه گوارش فوقانی و استفراغ خونی به این مرکز درمانی مراجعه کرده بود، - ایسنا/خراسان رضوی رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از درمان یک کودک 10 ساله که با علائم خونریزی دستگاه گوارش فوقانی و استفراغ خونی به این مرکز درمانی مراجعه کرده بود، خبر داد.

دکتر سید علی جعفری اظهار کرد: کودک 10 ساله مشهدی که به دلیل نوشیدن آب آلوده چشمه، زالو وارد دستگاه گوارشش شده بود و با علائم استفراغ خونی ناشی از خونریزی دستگاه گوارش فوقانی به این مرکز درمانی ارجاع شده بود، بلافاصله اقدامات تشخیصی و درمانی روی وی انجام شد.

عضو هیات علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: با انجام آندوسکوپی از دستگاه گوارش این کودک، وجود یک زالو در قسمت فوقانی مری مشاهده و نسبت به خارج کردن آن اقدام شد.

فوق تخصص بیماری های گوارش اطفال با بیان اینکه نوشیدن آب چشمه های آلوده، خوردن آب های غیر تصفیه و غیر فیلتر و غیر شرب از علل ورود زالو به بدن است، اظهار کرد: با ورود زالو در بدن و چسبیدن به دیواره و مخاط دستگاه گوارش و مکیدن خون، رفته رفته رشد کرده و باعث خونریزی دستگاه گوارش فوقانی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود زالو به دستگاه گوارش یک کودک به دلیل نوشیدن آب چشمه در مشهد

ورود زالو به دستگاه گوارش یک کودک به دلیل نوشیدن آب چشمه در مشهد