مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 10:352023-07-17بين الملل

سفر السودانی به سوریه وهمکاری با ایران به مذاق آمریکا خوش نمی آید


یک تحلیلگر امور سیاسی عراق اعلام کرد که سفر نخست وزیر این کشور به سوریه در کنار حل بحران برق با همکاری ایران، به مذاق کاخ سفید خوش نیامده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، حازم الباوی تحلیلگر امور سیاسی عراق تاکید کرد که بغداد باید منتظر واکنش آمریکا و سنگ اندازی های این کشور در مسیر دولت کنونی عراق باشد، چرا که سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، به سوریه در کنار حل بحران برق با همکاری ایران، به مذاق واشنگتن خوش نیامده است.

وی در ادامه افزود: دولت عراق موفق شد بحران سازی آمریکا در خصوص قطع برق در این کشور را از طریق مبادله نفت با گاز ایران، حل کند.

بعد از آن شاهد سفر روز گذشته السودانی به دمشق و دیدار با بشار اسد رییس جمهور سوریه بودیم.

الباوی تصریح کرد: مشخص است که این اقدامات دولت عراق به مذاق آمریکا خوش نیامده، به ویژه آنکه السودانی در دیدار با اسد تاکید کرد که کشورش نمی تواند موضع بی طرفانه ای در قبال تحولات سوریه داشته باشد.

وی بیان کرد: کاخ سفید در قبال این اقدامات سریع سیاسی، اقتصادی و تجاری دولت عراق، ساکت نخواهد ماند و مانند سال 2019، در مسیر دولت این کشور سنگ اندازی می کند.

پیشتر نیز فادی الشمری مشاور سیاسی نخست وزیر عراق تاکید کرده بود که سفر محمد شیاع السودانی به سوریه، فرصتی برای تاکید بر حمای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر السودانی به سوریه وهمکاری با ایران به مذاق آمریکا خوش نمی آید

سفر السودانی به سوریه وهمکاری با ایران به مذاق آمریکا خوش نمی آید