مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 14:052023-06-22پزشكي

تاخیر در اقدام به فرزندآوری، قدرت باروری را تضعیف می کند


مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور جمعیتی و در حوزه جوانی جمعیت گفت: یکی از مشکلات در حوزه عدم فرزندآوری ازدواج دیرهنگام و تاخیر در اقدام به فرزندآوری بوده که قدرت باروری را تضعیف می کند.

- ایسنا/خراسان رضوی مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور جمعیتی و در حوزه جوانی جمعیت گفت: یکی از مشکلات در حوزه عدم فرزندآوری ازدواج دیرهنگام و تاخیر در اقدام به فرزندآوری بوده که قدرت باروری را تضعیف می کند.

محمداسماعیل اکبری در نشست جوانی جمعیت که در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت در کشورهای غربی با وجود پایین آمدن tfr(نرخ فرزندآوری) کاهش نیافت، برعکس کشور ما که از میانگین خوبی در این حوزه برخوردار نیست.

وی تصریح کرد: توصیه های نادرست در خصوص فرزند کمتر در کاهش آمار جمعیتی نقش داشت.

باید با یک برنامه ریزی درست کاری کنیم که چالش های جمعیتی ایجاد نشود و وضعیت نرمال tfr را داشته باشیم و در این حوزه همه مسئول هستند و مسئولیت این حوزه تنها با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که متولی حوزه سلامت است، نبوده و نیست.

مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور جمعیتی با بیان اینکه در کشور ما 70 درصد دختران در سن ازدواج وصلت می کنند، خاطرنشان کرد: ما باید آن 30 درصد دیگر را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاخیر در اقدام به فرزندآوری، قدرت باروری را تضعیف می کند

تاخیر در اقدام به فرزندآوری، قدرت باروری را تضعیف می کند