مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 11:362023-07-04بين الملل

قصه پر غصه این روزهای سیستان+عکس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، این روزها در حالیکه شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان با معضل کم آبی و خشکسالی و گاها فقر دست و پنجه نرم می کند، ترکه طوفان گرد و خاک نیز بر تن مردم صبور منطقه می تازد.

 فصل تابستان فرا رسیده و بادهای 120 روزه این روزها میهمان سیستان ها است و مردم ناگزیر باید ترکه های طوفان های شن، این بلای طبیعی و تبعات منفی آن از جمله بیماری های چشمی، تنفسی را بر وجود خود تحمل کنند.

بادهای 120 روزه موسوم به باد (لوار) دنباله بادهای موسمی اقیانوس هند است که در ناحیه سیستان با جهت شمال شرقی و جنوب غربی می وزد و تأثیرات مثبت و منفی آن بیش از چهار ماه دامنگیر منطقه سیستان می شود و ناراحتی های تنفسی و ریوی زیادی را ایجاد کرده و مردم هر ساله هزینه ها و خسارات مالی زیادی را متحمل می شوند.

ریزگردها امان مردم را بریده است یکی از شهروندان ساکن زهک می گوید بیماری سل دارد و منشا آن همین گرد و غبارها و بیماری ریوی است که روز به روز تشدید می شود.

وی در حالی که ماسک بر دهان دارد ادامه داد: از هر چند خانواده سیستانی یکی دو نفر دچار بیماری ریوی و تنفسی هستند زیرا که سرزمین مادری خود را دوست دارند و حاضر نیستند با وجود قهر طبیعت از آنجا دل بکنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصه پر غصه این روزهای سیستان+عکس

قصه پر غصه این روزهای سیستان+عکس