مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 09:402023-06-27اقتصادي

انتقال دانش دانشگاهی به صنعت مهمترین ماموریت پارک های دانشگاهی


رییس پارک فناوری دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به ترکیب شرکت های مستقر در این پارک، توضیح داد: در حال حاضر بیش از 55 شرکت دانش بنیان دارای محصولات فناورانه داریم و همین تعداد نیز شرکت بزرگ در این پارک مشغول به فعالیت هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر نادری منش در حاشیه بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ در جمع خبرنگاران، گفت: در صورتی که شرکت های بزرگی چون اسنپ در پارک دانشگاه تربیت مدرس مستقر شود، می تواند گردش مالی پارک را به طور چشمگیری افزایش دهد.

وی ماهیت پارک های فناوری دانشگاهی را انتقال دانش دانشگاهی به صنعت دانست و ادامه داد: پارک های استانی و دانشگاهی باید زمینه را برای جذب شرکت های بزرگ فراهم کند ولی نوع رویکردها با عدد و رقم های گردش مالی پارک ها همخوانی ندارد.

نادری منش خاطر نشان کرد: اگر یک شرک بزرگ در یک پارک، 60 درصد بودجه یک پارک را سبب می شود، نمی توان گفت آن پارک گردش مالی بالایی دارد.

رییس پارک تربیت مدرس تاکید کرد: فرق پارک های دانشگاهی با پارک های استانی در این است که پارک های دانشگاهی باید به دنبال توانمند سازی دانشجویان از طریق ایجاد هسته های نوپا و حمایت از آنها از مرحله پیش رشد تا رشد است.

وی با بیان اینکه پارک های دانشگاهی باید بر توسعه دانش و فناوری متمرکز هستند، ادامه داد: پارک های دانشگاهی پلتفرمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال دانش دانشگاهی به صنعت مهمترین ماموریت پارک های دانشگاهی

انتقال دانش دانشگاهی به صنعت مهمترین ماموریت پارک های دانشگاهی