مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 11:512023-07-04سياسي

فلسفه «غدیر» جاودانگی دین و استمرار حرکت رسول اکرم(ص) است


آیت الله عبدالکریم عابدینی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به توصیه امام خمینی (ره) بر انتخاب رهبر معظم انقلاب اسلامی توضیح داد: امام راحل به تاسی از سیره غدیریه، رهبر بعد از خود را توصیه کردند و نخواستند که بعد از خودشان امت اسلامی را سرگردان بگذارند و سرنوشت امت مبهم بماند.

وی افزود: امام راحل این موضوع را در نزد علما مطرح کرد و پس از آن مرحوم هاشمی رفسنجانی و مرحوم موسوی اردبیلی و علمای دیگر شهادت دادند و حضرت آیت الله سیدعلی خامنه ای (مد ظله العالی) را به عنوان رهبر انقلاب اسلامی توصیه کردند.

باید گفت امام به تاسی از غدیر، سرنوشت مردم را پس از رحلت خود روشن کرد که ما مدیون ایشان هستیم و در طول این سال ها به وجود مبارک رهبر معظم انقلاب برکات زیادی را شاهد بوده ایم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه تمام زحمات ما بدون حرکت در محور غدیر، بدون بازه و برکت خواهد بود،فت: غدیر خم، کار پیامبر است و فرمان قرآنی دارد و بر اساس کعبه و قبله شکل گرفته که همه مسلمانان جهان و فرق دینی سه عنصر قرآن، پیامبر اکرم و کعبه را قبول دارند و در تفسیرهای اهل سنت در آیات مربوط به امام علی علیه السلام آمده که این آیات درباره امام علی نازل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فلسفه «غدیر» جاودانگی دین و استمرار حرکت رسول اکرم(ص) است

فلسفه «غدیر» جاودانگی دین و استمرار حرکت رسول اکرم(ص) است