مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 22:002023-07-06اقتصادي

سفال کشف شده در محوطه پتروشیمی مازندران ارزش بالای تاریخی ندارد


معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: سفال کشف شده در محوطه پتروشیمی مازندران ارزش تاریخی چندانی ندارد و مربوط دوره ای از صفوی است.

- مهدی عابدینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیمایش 92 هکتار از عرصه های مرتعی واگذارشده برای اجرای پتروشیمی مازندران گفت: به اتفاق دو نفر از باستان شناسان و یگان حفاظت میراث فرهنگی روز پنجشنبه، محوطه 92 هکتاری عرصه های واگذار شده به پتروشیمی مازندران را پیمایش کردیم.

وی افزود: در این پیمایش یک آثاری ضعیف از تک دوره صفوی مواجه شدیم و با توجه به این که آن دوره با پیش روی دریای خزر روبرو بودیم و این منطقه به عنوان بارانداز و نقطه اتصال دریا و شهر اشرف مورد توجه بوده است و آثار کشف شده سفالی ارزش تاریخی چندانی ندارد.

وی با عنوان این که آثار معماری خاصی را در منطقه و محل اجرای پروژه مشاهده نکردیم، گفت: از نظر میراث فرهنگی مشکلی برای اجرای پروژه وجود ندارد اما با این حال مقرر شد هر زمانی که پتروشیمی بخواهد پروژه را اجرا کند باید با هماهنگی میراث فرهنگی عملیات را آغاز کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، پروژه پتروشیمی مازندران از مصوبات دولت قبلی است و تاکنون حاشیه هایی از جمله مسائل زیست محیطی درپی داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفال کشف شده در محوطه پتروشیمی مازندران ارزش بالای تاریخی ندارد

سفال کشف شده در محوطه پتروشیمی مازندران ارزش بالای تاریخی ندارد