مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1402 ساعت 14:002023-06-29سياسي

امام جمعه اردبیل: خودسازی بشر و گردن نهادن به امر خداوند فلسفه عید قربان است


نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: گردن نهادن به امر الهی و قرارگیری در مسیر خودسازی از اهداف و فلسفه وجودی عید قربان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز عید قربان در شهیدگاه اردبیل اظهار کرد: اعیاد مسلمانان ابعاد تربیتی، معنوی، اقتصادی و سیاسی اعیاد مسلمانان واشته و از دوران حضرت آدم تاکنون انسان ها در برابر عظمت خداوند قربانی آوردند اما در این بین قربانی که حضرت ابراهیم آورد متفاوت بود و آن حضرت قربانی از صنف آدم آورد تا نشان دهد که چه قدر از تعلقات دنیوی به دور است.

وی افزود: فلسفه عید قربان بریدن از تمام تعلقات دنیوی و گردن نهادن در برابر امر الهی است و به همین دلیل این عید بشریت را در مسیر خودسازی قرار داده و ما نیز باید همانند حضرت ابراهیم تمام تعلقات دنیوی را کنار بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: حضرت ابراهیم یک تنه در برابر ظالم زمان خود ایستاد و ایستادگی در برابر زورگویان و ظالمان از اساس کار پیامبران و ائمه اطهار بوده و امروزه ما نیز باید با تبعیت از این بزرگان در برابر ظالمان ایستادگی کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، علاوه بر شهر اردبیل، نماز عید قربان در سایر شهرستان های استان اردبیل با حضور پرشور مردم مومن اقامه شد و ائمه جمعه و جماع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام جمعه اردبیل: خودسازی بشر و گردن نهادن به امر خداوند فلسفه عید قربان است

امام جمعه اردبیل: خودسازی بشر و گردن نهادن به امر خداوند فلسفه عید قربان است