مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 07:102023-07-20اقتصادي

اسامی 512 رشته مصوب مشاغل خانگی


متقاضیان و علاقمندان به کسب و کارهای خانگی در صورت داشتن حداقل 18 و حداکثر 50 سال سن و مجوز فعالیت مشاغل خانگی در 356 رشته شغل خانگی می توانند از مزایای بیمه اجتماعی و مستمری بازنشستگی بهره مند شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حال حاضر اشتغال خانگی سهم بسزایی در تولید ناخالص داخلی بسیاری از کشورهای توسعه یافته داشته و از ارزش افزوده بالایی برخوردار است.

با گسترش فضای مجازی کسب و کارهای خانگی رونق بیشتری یافته و فروش محصولات خانگی از این طریق به منبع مهم درآمد در میان خانوارها تبدیل شده است.

طبق آمارها 15 تا 23 درصد اشتغال در کشورهای توسعه یافته را مشاغل خانگی تشکیل می دهند در حالی که این رقم در کشور ما بین 3 تا 4 درصد برآورد می شود.

وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی توسعه و راه اندازی مشاغل خانگی را به عنوان یکی از برنامه های مهم و راهبردی خود دنبال می کند و در راستای تسهیل فضای کسب و کار نسبت به کاهش زمان صدور مجوزهای مشاغل خانگی اقدام کرده است.

مطابق ماده 2 قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، مشاغل خانگی شامل آن دسته از فعالیت هایی است که توسط عضو یا اعضای خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می گیرد و منجر به تولید خدمت و یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسامی 512 رشته مصوب مشاغل خانگی

اسامی 512 رشته مصوب مشاغل خانگی