مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 13:352023-07-15سياسي

چرا ترکیه با پیوستن سوئد به ناتو موافقت کرد؟


رییس جمهور ترکیه، موافقت با عضویت سوئد در ناتو را به شروط سنگینی منوط کرده بود اما در لیتوانی ورق برگشت و او حاضر شد به توصیه بایدن و استولتنبرگ عمل کند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - مهر نوشت: در نشست سران پیمان نظامی آتلانتیک شمالی، قرار گرفتن دو عضو جدید در صف این جبهه قدیمی و حضور زلنسکی رییس جمهور اوکراین در جمع اعضای باشگاه ناتو، واکنش روسیه را به دنبال داشت و کرملین رسماً اعلام کرد که تأیید عضویت اوکراین، به معنی کلید زدن یک جنگ جهانی خواهد بود.

با وجود تبلیغات گسترده در مورد وحدت و انسجام اعضای ناتو، مشخص شد که این پیمان نظامی، برای مواجهه با قدرت روسیه، راهبرد عملی ویژه ای ندارد و همچنان به حمایت نظامی از اوکراین و تلاش محتاطانه برای عضوگیری جدید ادامه می دهد.

اما مساله اینجاست که همراهی اعضای جدید نیز نتوانسته در میدان جنگ، تغییر محسوسی به وجود بیاورد.

این گزارش به این موضوع می پردازد که چرا تداوم عضوگیری برای ناتو مهم است و چه شد که دست انداز و مانعی به نام مخالفت ترکیه با پیوستن سوئد به ناتو، به راحتی پشت سر گذاشته شد؟ تا قبل از برگزاری نشست سران ناتو در لیتوانی، برخی از کشورها، خواهان هموارسازی عضویت اوکراین بودند اما نهایتاً مشخص شد که ترس از کارکرد دفاعی و امنیتی ماده 5 منشور ناتو، ترس و هراس بزرگی در دل اع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا ترکیه با پیوستن سوئد به ناتو موافقت کرد؟

چرا ترکیه با پیوستن سوئد به ناتو موافقت کرد؟