مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 12:162023-07-19اقتصادي

حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه از 12 میلیارد دلار فراتر رفت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، محمدحسن حبیب الله زاده، سفیر ایران در ترکیه در دیدار با مدیران اقتصادی استان زنجان با تاکید بر اهمیت کشور ترکیه برای ایران و بالعکس اظهار کرد: 14 درصد صادرات و 10 درصد از واردات ایران با کشور ترکیه انجام می شود.

سفیر ایران در کشور ترکیه حجم مبادلات ایران با ترکیه را 12 میلیارد دلار اعلام و تصریح کرد: روابط فی مابین برای دو کشور مهم است چرا که اروپا مسیر تبادلات ایران با اروپا برای ایران و ایران مسیر برقراری ارتباط ترکیه با شبه قاره هند محسوب می شود.

وی به حضور ِآمار قابل توجهی از ایرانی ها از جمله زنجانی ها در ترکیه اشاره کرد و گفت: باید با شناسایی این افراد توانمند، از ظرفیت های موجود استفاده شود.

حبیب الله زاده به استاندارد سازی محصولات صادراتی ترکیه طی سال های گذشته اشاره و تصریح کرد: ایران در این حوزه خوب عمل نکرده است.

سفیر ایران در ترکیه به وجود زمینه های همکاری علمی و دانشگاهی بین ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: در این حیطه باید ظرفیت ها شناسایی برای همکاری برنامه ریزی کرد.

وی به فعالیت رایزن اقتصادی در سفارت و همچنین سه کنسولگری اشاره و تاکید کرد: فعالان اقتصادی باید با این رایزن ها ارتباط برقرار کرده و نسبت به معرفی محصولات خود طبق استانداردهای بین المللی اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه از 12 میلیارد دلار فراتر رفت

حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه از 12 میلیارد دلار فراتر رفت