مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 13:202023-06-24اقتصادي

صنایع دستی بومی در محاق/ غفلت از ظرفیت ارزآوری هنرهای بومی


یکی از افتخارات هر ملتی صنایع دستی آن است، چرا که این صنعت حاصل هنر صنعتگرانی است که رسوم و فرهنگ نسل ها را در محصولات خود متجلی می کنند، - اما در آخر بهای لازم به این صنایع داده نمی شود.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- مهین نورافروز: بدون شک صنایع دستی یکی از صنایع مهم در توسعه گردشگری و اقتصاد است که به رغم دارا بودن پتانسیل های اشتغالزایی می تواند به یکی از راه های مهم توسعه کار آفرینی و اشتغال در بلند مدت تبدیل شود.

صنایع دستی علاوه بر جاذبه های هنری، فرهنگی و بومی از ویژگی های ممتاز اقتصادی از جمله ارزش افزوده بالا، عدم وابستگی تولید به کشورهای خارجی، سهولت کسب مهارت و عدم نیاز به سرمایه گذاری بالا، عدم عوارض سو ءزیست محیطی و قابلیت ایجاد همه مکانی و همه زمانی، تأمین مواد اولیه از داخل کشور و سایر مؤلفه های مزیت دار اقتصادی برخوردار است.

استان گلستان به دلیل دارا بودن پیشینه های فرهنگی متفاوت و اقوام مختلف یکی از استان های صاحب نام در صنایع دستی بومی است که به گفته صاحب نظران چنانچه حمایت همه جانبه ای از این صنعت صورت گیرد می تواند استان را به یکی از قطب های توسعه این صنعت و درآمدهای ریالی و ارزی مبدل کند.

فعال بودن همه رشته های صنایع دستی بومی به گفته معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع دستی بومی در محاق/ غفلت از ظرفیت ارزآوری هنرهای بومی

صنایع دستی بومی در محاق/ غفلت از ظرفیت ارزآوری هنرهای بومی