مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 16:402023-07-20بين الملل

مسکو: ایران و روسیه به کار روی توافقنامه راهبردی ادامه می دهند


سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه تصریح کرد، تهران و مسکو همچنان به کار بر روی توافقنامه راهبردی جدید میان دوکشور ادامه می دهند - سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه تصریح کرد، تهران و مسکو همچنان به کار بر روی توافقنامه راهبردی جدید میان دوکشور ادامه می دهند به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری ترند، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (پنج شنبه) در یک نشست خبری خاطرنشان کرد: آماده سازی پیش نویس توافقنامه جدید در زمینه مشارکت استراتژیک میان ایران و روسیه کماکان ادامه دارد و دو طرف علاقه خود را برای تکمیل سریع روند توافق و امضای این سند تایید می کنند.

زاخارووا در ادامه گفت که نتایج ششمین نشست گفت وگوی راهبردی روسیه و شورای همکاری خلیج فارس که 10 ژوییه در مسکو برگزار شد در جریان تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و روسیه در 18 ژوییه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: وزیران امور خارجه دو کشور بر پایبندی خود به اصول اساسی حقوق بین الملل مندرج در منشور سازمان ملل، از جمله احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، سرگیی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه هفته جاری در یک گفت وگوی تلفنی در خصوص آخرین تحولات بین المللی و روابط مشترک تبادل نظر کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکو: ایران و روسیه به کار روی توافقنامه راهبردی ادامه می دهند

مسکو: ایران و روسیه به کار روی توافقنامه راهبردی ادامه می دهند