مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 10:152023-07-01حوادث

خطر غرق شدگی/ به رودخانه های چهارمحال و بختیاری نزدیک نشوید


شهرکرد_این روزها اخبار غرق شدگی از گوشه و کنار چهارمحال و بختیاری به گوش می رسد و اکثر افرادی که دچار حادثه می شوند نوجوانانی هستند که به دلیل سهل انگاری گرفتار آب های مواج می شوند.

- خبرگزاری مهر_گروه استان ها: همه بر این امر واقف هستیم که شنا کردن در استخر با شنا در رودخانه، دریاچه سد و تالاب ها کاملاً متفاوت است، افرادی که بی گدار به دل آب می زنند، حتی برای یک لحظه نیز فکر نمی کنند که شاید برای آن ها حادثه ای اتفاق بیفتد، اما فرصتی برای پشیمانی باقی نمی ماند و موج های وحشی آن ها را در دل خود می بلعد.

پس از سال ها خشکسالی، زمستان پربارشی را در چهارمحال و بختیاری شاهد بودیم، این مسئله موجب شد تا دبی چشمه ها و رودخانه ها، ذخیره آب مخازن سدها و تالاب ها افزایش پیدا کند، بنابراین اکنون این استان به علت تعدد محیط های آبی مستعد وقوع حوادث غرق شدگی است.

عموماً زمانی که حادثه غرق شدگی برای فردی رخ می دهد، اطرافیان دستپاچه شده و برای نجات فرد به سرعت وارد عمل می شوند و این کار اشتباه موجب می شود تا جان سایرین که برای نجات جان فرد حادثه دیده دل به آب زده اند نیز به خطر بیفتد.

قطعاً اگر تیم های غواصی در همان لحظه وقوع حادثه در محل حاضر باشند، روند امدادرسانی به حادثه دیده تسریع می شود و امکان زنده ماندن فرد نیز افزایش پیدا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر غرق شدگی/ به رودخانه های چهارمحال و بختیاری نزدیک نشوید

خطر غرق شدگی/ به رودخانه های چهارمحال و بختیاری نزدیک نشوید