مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 21:202023-06-25اقتصادي

پیش بینی برداشت 25 هزار تن گیلاس از باغات آذربایجان غربی


معاون بهبود تولیدات گیاهی آذربایجان غربی گفت: برداشت گیلاس از سطح 3 هزار و 500 هکتاری باغ های زیر کشت این محصول در سطح استان آغاز شده است که پیش بینی می شود بیش از 25 هزار تن محصول از باغات استان برداشت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، علی دیانتی با بیان اینکه این استان دارای سه هزار و 700 هکتار باغ گیلاس بوده که از این میزان 3500 هکتار بارور و مابقی غیرباور است، اظهارداشت: عمده شهرستان های تولید کننده گیلاس در استان شامل ارومیه، اشنویه ، خوی است و در مهاباد و بوکان نیز مقداری گیلاس سالیانه تولید می شود.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود بیش از 25 هزار تن گیلاس در استان امسال از سطح باغ های بارور استان برداشت شود که محصول تولیدی در استان علاوه برتامین نیاز داخل استان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین سایر کشورها صادر می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: همه ساله 8 تا 10 هزارتن گیلاس تولیدی استان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین سایر کشورها صادر می شود.

وی با بیان اینکه رقم عمده کشت شده در استان تک دانه است، افزود: این رقم بازار پسند بوده و در کنار آن رقم گیلاس خوشه ای و سایر ارقام نیز به صورت محدود تولید می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 25 هزار تن گیلاس از باغات آذربایجان غربی

پیش بینی برداشت 25 هزار تن گیلاس از باغات آذربایجان غربی