مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 04:352023-07-18بين الملل

هشدار سازمان ملل درباره خطر ارسال بمب های خوشه ای به اوکراین


سازمان ملل با بیان اینکه استفاده از بمب خوشه ای بخشی از بحران جنگ اوکراین است، واکنشی بی رمق به حمله نیروهای کی یف به پل شبه جزیره کریمه نشان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، با گذشت حدود 10 روز از اعلام موافقت آمریکا با ارائه مهمات و بمب های خوشه ای به اوکراین برای جنگ با روسیه، سازمان ملل درباره خطر این اقدام هشدار داد.

ساویانو آبرئو سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در اوکراین شامگاه دوشنبه گفت که آسیب ها و خطرات استفاده از مهمات خوشه ای برای غیرنظامیان در مناطق جنگی ثبت شده است.

آبرئو در مصاحبه با شبکه ریانووستی توضیح داد: البته استفاده از مهمات خوشه ای بخشی از مشکل [اوکراین] است و آسیب هایی که به غیرنظامیان وارد می کند مستند شده است .

به گفته وی، قوانین بین المللی حملات بی ملاحظه با استفاده از این نوع مهمات را قویاً ممنوع کرده و اتخاذ همه اقدامات احتیاطی ممکن برای جلوگیری و به حداقل رساندن آسیب به جمعیت غیرنظامی را ضروری برشمرده است.

طبق این گزارش، این مقام سازمان ملل در ادامه خواستار احترام گذاشتن تمام کشورها به قوانین بین المللی بشردوستانه و اجرای کامل و دقیق آنها شد.

در تاریخ شانزدهم تیر ماه بود که دولت آمریکا اعلام کرد بمب های خوشه ای در اختیار اوکراین قرار می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار سازمان ملل درباره خطر ارسال بمب های خوشه ای به اوکراین

هشدار سازمان ملل درباره خطر ارسال بمب های خوشه ای به اوکراین