مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 13:102023-07-19اقتصادي

اجاق گازهای ﺧﺎﻧﮕﯽ بدون ترموکوپل توقیف و جمع آوری می شود


مدیرکل استاندارد استان تهران با تاکید بر اجباری بودن نصب ترموکوپل بر اجاق گازها، تاکید کرد: تولید و توزیع این فرآورده بدون ترموکوپل ممنوع است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، بر اساس اعلام اداره کل استاندارد استان تهران، طاهری گفت: کلیه فرآورده های پخت وپز گاز سوز خانگی (اجاق گاز) دارای نشان استاندارد، باید دارای ترموکوپل (وسیله نظارت بر شعله) باشند و نصب ترموکوپل بر روی تمامی انواع اجاق گاز (انواع اجاق گاز رو میزی، اجاق گاز فردار و اجاق گاز ساده یا طرح فر) الزامی و تولید اجاق گاز بدون ترموکوپل ممنوع است.

وی ادامه داد: ترموکوپل وسیله ای است که در کنار فندک هر شعله نصب می شود و وظیفه اصلی آن قطع جریان گاز در موقع نبود شعله است.

مدیرکل استاندارد استان تهران با اشاره به اهمیت وجود ترموکوپل در وسایل گازسوز و خطرات ناشی از عدم نصب آن، به مصرف کنندگان توصیه کرد: از خرید اجاق گازهای غیراستاندارد و فاقد ترموکوپل خودداری کنند.

این مقام مسؤول با تاکید بر الزام تولیدکنندگان بر درج کد 10 رقمی ذیل نشان استاندارد بر روی محصولات خود، یادآور شد: مصرف کنندگان جهت اطمینان از اصالت نشان استاندارد، می توانند این کد 10 رقمی را به شماره پیامکی 10001517 ارسال کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجاق گازهای ﺧﺎﻧﮕﯽ بدون ترموکوپل توقیف و جمع آوری می شود

اجاق گازهای ﺧﺎﻧﮕﯽ بدون ترموکوپل توقیف و جمع آوری می شود