مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 10:502023-07-17پزشكي

خبرهای خوش وزیر بهداشت از تاجیکستان؛ از رایزن سلامت تا «بیمارستان ایرانی» موفق


وزیر بهداشت در بازدید از بیمارستان «ابن سینا» در تاجیکستان، ایجاد و فعالیت این مؤسسه را باعث افتخار و نمونه موفق دیپلماسی سلامت ایران در این کشور دوست و همزبان توصیف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در سفری 2 روزه در رأس یک هیأت بلندپایه در تاجیکستان به سر می برد، از بیمارستان بین المللی ابن سینا بازدید و با مسئولان آن دیدار و گفت وگو کرد.

وی ساخت این بیمارستان در 14 سال پیش توسط پزشکان ایرانی را که امروزه به یکی از معروف ترین موسسات درمانی تاجیکستان تبدیل یافته را باعث افتخار و نمونه موفق دیپلماسی سلامت ایران در این کشور دوست و همزبان دانست.

عین اللهی، تربیت نیروهای بومی در این بیمارستان را که در حال حاضر تقریبا اکثر کادر درمان را تشکیل می دهند، یکی کارهای بسیار مقبول و مهم طی این سال ها عنوان کرد که توسط موسسین صورت گرفته است.

وزیر بهداشت کشورمان گفت: در تاجیکستان معروف شده که اگر می خواهید درمان یابید بایستی به بیمارستان پورسینا سر بزنید که آن را پزشکان ایرانی بنیان گذاشته و در واقع در بین مردم این کشور به عنوان بیمارستان ایرانی مشهور است.

عین اللهی در بخش دیگری از صحبت های خود به برنامه ایجاد یک دانشگاه با سرمایه گذاری دولت تاجیکستان اشاره کرد و گف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبرهای خوش وزیر بهداشت از تاجیکستان؛ از رایزن سلامت تا «بیمارستان ایرانی» موفق

خبرهای خوش وزیر بهداشت از تاجیکستان؛ از رایزن سلامت تا «بیمارستان ایرانی» موفق