مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 05:052023-07-09اقتصادي

روزانه 50 تن ماهی زنده از استان زنجان صادر می شود


مدیرشیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه بیش از 16 هزار تن در سال در استان زنجان ماهی تولید می شود، گفت: روزانه بیش از 50 تن ماهی زنده از استان خارج و به استان های همجوار ارسال می شود.

- منصور حقی راد، مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار فارس در زنجان، به تشریح برنامه های شیلات در رابطه با توسعه آبزی پروری در این استان پرداخت و اظهار داشت: در تولید ماهی مشکلی نداریم منتهی با محدودیت منابع آب مواجه هستیم، چرا که آب منطقه ای به خاطر کاهش بارندگی ها و در پی آن کمبود آب در استان از سال 97 تخصیص آب را ممنوع کرده است.

مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه یکی از برنامه های اولویت دار شیلات ایجاد زنجیره ارزش ماهی است، عنوان کرد: طبق تفاهم نامه ای که بین سازمان شیلات ایران و شهرداری ها منعقد شده است مبنی بر اینکه استانداری به شهرداری ها و فرمانداران نامه زده است که با ایجاد مراکز عرضه و با برگزاری جشنواره بتوانیم این خوراک را به طور مستقیم از تولید به دست مصرف کننده برسانیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرانه مصرف ماهی در استان 7.

5 کیلو در سال است، گفت: این میزان در کشور در حدود 13 کیلو در سال است که درصدد هستیم با اجرای برنامه ها از جمله برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های مختلف و همچنین با ایجاد بازارچه های عر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزانه 50 تن ماهی زنده از استان زنجان صادر می شود

روزانه 50 تن ماهی زنده از استان زنجان صادر می شود