مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 14:402023-06-26بين الملل

انتقاد وزیر هندی از سخنان اوباما درباره برخورد دهلی نو با مسلمانان


وزیر دارایی هند اظهارات باراک اوباما مبنی بر اینکه دولت نارندرا مودی باید از حقوق مسلمانان اقلیت محافظت کند، مورد تمسخر قرار داد و این رییس جمهوری سابق آمریکا را به «ریاکاری» متهم کرد.

- وزیر دارایی هند اظهارات باراک اوباما مبنی بر اینکه دولت نارندرا مودی باید از حقوق مسلمانان اقلیت محافظت کند، مورد تمسخر قرار داد و این رییس جمهوری سابق آمریکا را به ریاکاری متهم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در جریان سفر رسمی نارندرا مودی، نخست وزیر هند به ایالات متحده در روزهای گذشته، باراک اوباما، رییس جمهوری سابق آمریکا به شبکه خبری سی ان ان گفت که موضوع حمایت از اقلیت مسلمان در هند با اکثریت هندو در دیدار مودی با جو بایدن، رییس جمهوری ایالات متحده ارزش دارد که مطرح شود.

اوباما گفت که بدون چنین حفاظتی، احتمال بسیار قوی وجود دارد که هند در برهه ای از زمان شروع به فروپاشی و تجزیه کند.

در واکنش به این سخنان، نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند گفت که از مطرح شدن چنین صحبت هایی، آن هم در زمانی که مودی با هدف تعمیق روابط به آمریکا سفر کرده بود، شوکه شده است.

سیتارامان روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: او در مورد مسلمانان هندی اظهارنظر می کرد؛ آن هم در شرایطی که در دوره ریاستش، آمریکا کشورهایی با اکثریت مسلمان، از سوریه گرفته تا یمن، را بمبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد وزیر هندی از سخنان اوباما درباره برخورد دهلی نو با مسلمانان

انتقاد وزیر هندی از سخنان اوباما درباره برخورد دهلی نو با مسلمانان