مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 14:152023-07-08سياسي

اهالی «موسیقی نواحی» از تبریز خداحافظی کردند/ هنرنمایی پیشکسوتان


آخرین شب از شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در منطقه سه به میزبانی استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری شانزدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران، میزبانی استان آذربایجان شرقی (منطقه 3) شامگاه جمعه 16 تیر 1402 با 6 اجرای صحنه ای در مجموعه فرهنگی هنری تربیت (تئاتر شهر) از رویداد هنری پایان یافت.

در ابتدای اجراهای شب گذشته محمدعلی مرآتی (دبیر جشنواره) در سخنانی اظهار کرد: مرحله منطقه ای شانزدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی در تیر ماه سال جاری و به میزبانی 5 منطقه برگزار می شود و مرحله ملی و بین المللی این جشنواره در مهر ماه و به میزبانی تهران برگزار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری این دوره از جشنواره موسیقی نواحی با شعار وحدت در کثرت موسیقایی اقوام گفت: عنصر وحدت در کثرت به این معناست که ایران اقوام رنگارنگی دارد که همگی روی ایران وحدت دارند؛ در نوع موسیقی و در سازهای مختلف نیز اشتراکات وحدت آفرینی وجود دارد.

برای مثال، ما سازی داریم که در موسیقی منطقه آذربایجان بالابان ، در موسیقی کردی نرمه نای (نی) و در موسیقی ارمنی دودوک نام دارد.

سازها عمومأ مترجمان فرهنگ هستند و ما با این نکته می توانیم عناصر وحدت در کثرت را به عنوان یک ویژگی در اقوام ایرانی ببینیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهالی «موسیقی نواحی» از تبریز خداحافظی کردند/ هنرنمایی پیشکسوتان

اهالی «موسیقی نواحی» از تبریز خداحافظی کردند/ هنرنمایی پیشکسوتان