مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 13:152023-07-11بين الملل

واکنش مسکو به تصمیمات اخیر آنکارا


رییس کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه گفته است که اقدامات تحریک آمیز اخیر ترکیه، این کشور را به یک کشور غیردوست تبدیل کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، ، ویکتور بونداروف رییس کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه در گفت وگو با خبرگزاری روسی تاس تصریح کرد که ترکیه پس از یکسری تصمیمات تحریک آمیز در حال تبدیل شدن به یک کشور غیردوست است.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در آستانه اجلاس شهر ویلنیوس لیتوانی مدعی شد که رییس جمهور ترکیه مخالفتش با تصویب عضویت سوئد در این ائتلاف نظامی را کنار گذاشته است.

پیش از آن نیز،   رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه روز جمعه هفته گذشته در دیدار با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود از عضویت این کشور در ناتو حمایت کرد.

بونداروف در واکنش به این اقدامات ترکیه گفت: تحولات هفته های گذشته، متأسفانه، صراحتاً نشان می دهد که ترکیه به تدریج و به طور پیوسته به تبدیل شدن از یک کشور بی طرف به یک کشور غیردوست ادامه می دهد .

وی ادامه داد که مجموعه ای از تصمیمات تحریک آمیز پس از سفر روز جمعه زلنسکی به ترکیه اتخاذ شد که نشان داد که آنکارا از تلاش اوکراین برای پیوستن به ناتو حمایت کرد و برخلاف توافقات با روسیه، رهبران آزوف را آزاد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش مسکو به تصمیمات اخیر آنکارا

واکنش مسکو به تصمیمات اخیر آنکارا